28.3.16

Capsule wardrobe: Forår 2016

Untitled #107

Se hvor tingene er fra her.

Så var der stille på bloggen igen... Influenzaen fik fat på mig i sidste weekend, og det er først nu at jeg er på benene igen. Der er virkelig ikke mange dage til at jeg overtager lejligheden, og samtidig med at jeg pakker ned til flytningen - er jeg begyndt at tænke på at leve mere minimalistisk, både når det handler om ting men helt klart også i garderoben. Det er passende, når man tænker på, at pladsen til opbevaring i min lille lejlighed er minimal.

Jeg har lavet en lille collage over hvad jeg kan nøjes med i en forårs/sommer garderobe, dog vil jeg tilføje et ekstra par sorte jeans og et par ekstra t-shirts. Så min forårsgarderobe består af: 2 jakker, 2 kjoler, 2 par jeans, 6 t-shirts, 2 par shorts, 1 par sandaler, 1 par sneakers, 1 par støvler, smykker og en crossbody taske. Denne minimalistiske garderobe indholder altså 14 stykker tøj, 3 par sko og tilbehør - altså 48 forskellige kombinationer. Det burde kunne holde sig "ikke kedeligt" i et par måneder :) Jeg ejer allerede meget af tøjet, og skal derfor kun lige optimere min garderobe lidt her i starten. Til denne garderobe skal der selvfølgelig suppleres med undertøj, strømper, nattøj og træningstøj.

Når der skal gøres klar til den minimalistiske garderobe vil jeg dele resten af tøjet op i 4 bunker: Smide ud, sælge, donere og gemme. Alt det tøj, der skal gemmes til næste sæson smider jeg i en fugt-sikker box og ned i kælderen - så jeg ikke føler mig fristet til lige at tage et stykke tøj op. Den næste månedstid bliver derfor en forberedelsestid, hvor jeg får solgt ud og købt ind, så jeg fra maj forhåbentligt har en garderobe - der emmer af kvalitet og forhåbentligt ingen tøjkriser. :) 

Ingen kommentarer

Send en kommentar

Instagram: @isabellahem